Het begin van het einde

 

voor uw eczeem

 
 
Hebt u last van eczeem? Vervelend! Vooral omdat de situatie zo uitzichtloos lijkt. Vaak hoort u dat het een chronische aandoening is, waarvan u de symptomen alleen bestrijdt met zware medicatie.
 
Dan heb ik bijzonder goed nieuws voor u: er is licht aan het einde van de tunnel. Wetenschappers toonden aan dat er een verband is tussen eczeem en leefgewoonten. Dus als u die verandert, zwaait u straks uw symptomen definitief uit.
 
 
Van complexe oorzaken naar heldere oplossing
 
 
AStijn round
 
 
Stijn Elsen, zelf eczeempatiënt, bedacht Het Eczeemvrij Plan.
 
 
Op deze site ontdekt u er alles over.
 
  • Wat zijn de oorzaken van eczeem?
  • Hoe vormt het Eczeemvrij Plan de oplossing?

  • Hoe integreert u uw nieuwe leefstijl gemakkelijk in uw dagelijkse leven?

 
Het Eczeemvrij Plan is gestoeld op wetenschappelijke studies.
 
En loodst u in amper vier weken naar een eczeemvrij lichaam.
 
 
 
Enthousiaste getuigenissen
  
    
"Ik heb 100% verbetering,
mijn huid straalt nu altijd"
 
 
- Aysinghe de Vries, Amsterdam,
   
    
"Ik had niet verwacht dat voeding
zoveel zou kunnen doen"
  
 
- Caroline Houben, Alkmaar,
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. -
   
    
"De jeuk, ruwe huid en plekken
zijn 85% beter"
 
 
 
 
- Leanne Van Wijngaarden, Rotterdam,
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. -
 
 
 
"Ik heb 100% verbetering"
 
 
- Valérie Gielen, Genk,
 
 
 
"Voor mij is het heel mooi,
mijn huid is 90% beter"
 
 
- Annelies Gögler, Doetinchem,
 
  
 
"Na 13 jaar dokteren
 ben ik nu 90 tot 95% beter"
 
 
- Han Thoma, Hasselt,
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. -
 
 
 
20New
 
     
Van Eczeemvrij Plan tot eczeemvrij leven
  
Vreest u dat het Eczeemvrij Plan niet past in uw drukke agenda? Wees gerust. Want het gezondheidsprogramma geeft concreet advies dat u gemakkelijk integreert in uw dagelijks leven.
 
Het Eczeemvrij Plan is één programma, verwerkt in een pak handige instrumenten.
 
 

De eczeemvrij richtlijnen

De eczeemvrij instructievideo's

Het eczeemvrij luisterboek

Een leven lang gezond en gelukkig

Stressmanagement-technieken

Menu planner (digitaal)

Planningskaart (digitaal)

Boodschappenlijstje (digitaal)

Besliskaart (digitaal)

 2 Whatsapp consultaties

     (één keer per maand 40 min)  

 
  
eczeemvrijplan-afb-8 EczeemvrijPlan5 Whatsapp coaching2
 
   

Bestellen? Via beveiligde onlineshop 

 
 
 
 
Uw gezonde leven start met het Eczeemvrij Plan. Daarvoor betaalt u eenmalig 67 euro
 
U registreert zich eerst. En betaalt dan in een beveiligde omgeving met uw krediet-kaart, Bancontact, Paypal of iDEAL.
 
Na de betaling ontvangt u een mail die uw bestelling bevestigt. En enkele dagen later valt het Eczeemvrij Plan al in uw brievenbus.
 
 

Het antwoord op uw vragen

 
 
Wat wordt er besproken in een consult?
 
  • Uw vragen
  • Uw voortgang
  • Uw voeding, medicatie en supplementen
  • Uw motivatie
  • Uw leefstijl: slaap, ontspanning en beweging
 
Wat maakt het Eczeemvrij Plan uniek?
 
Het programma is allesomvattend. U ontdekt theorieën over wat u wel en niet mag eten. U krijgt praktische hulpmiddelen (zoals recepten) die het u gemakkelijk maken. En het plan staat stil bij uw mindset. Want u leert stressmanagement-technieken om uw stress in te perken. Zo krijgt uw immuunsysteem alle ruimte om uw huid te herstellen.
 
 
Wilt u ook na amper een maand eczeemvrij zijn?
 
Bestel dan nu het Eczeemvrij Plan.
 
 
20New
 
X67 Totaal PlanX97 Deluxe PlanX147 Coaching plan
 
 
Welkom bij Eczeemvrij!
 
 
 
 
De bedenker van het Eczeemvrij Planwie is dat?
 
 

Ik ben Stijn Elsen. Een aantal jaren geleden kreeg ik eczeem, vooral op mijn voorhoofd en rond mijn mond. Vervelend, dus ik wilde niet bij de pakken blijven zitten.

 
Ik ging naar de dermatoloog. Die schreef me een steroïdencrème voor. Eerst verbleekte mijn huid ontzettend, maar daarna verbeterden ook de eczeemsymptomen. Alleen ... stopte ik met smeren? Dan kwamen de klachten telkens terug.
 
 
Doctors search
 
 
De volgende aan zet was mijn vader. Huisarts én geïnteresseerd in de invloed van voeding op gezondheid. Hij stelde me specifieke voedingsveranderingen voor. Die hielpen, maar ze kregen mijn symptomen nooit helemaal én definitief klein.
 
Dus trok ik zelf op onderzoek. In 2001 behaalde ik het diploma ‘Master of Science in de Gezondheidspsychologie’. Waarna ik aan de slag ging als adviseur in ons familiebedrijf Prana Gezondheidscentrum.
 
 
 
AMe Web4
 
 
Mijn gezondheidsinzichten haalden ondertussen geregeld de media, zoals Goed Gevoel, Maar Natuurlijk en Het Belang Van Limburg.
 
Blader wat artikels door:
 
cover3   MaarNatuurlijk214   Het Belang 214 
  
 

ECZEEMVRIJ NA 4 WEKEN 

 

Het aantal eczeempatiënten blijft maar stijgen. Wereldwijd hebben 125 miljoen mensen last van eczeem.

De universitaire wereld is geïnteresseerd. Uit deze studie blijkt dat er inderdaad een oorzakelijk verband is tussen voeding en eczeem.

Ook 'The Food Hospital' bevestigt dat:   

 
"It's a dramatic difference,
definitely"
 
 
- Jack -
 
    
"I feel so happy,
I can't get the smile of my face"
 
 
- Toby -  
 

 

Heldere theorie, praktische tips

 
Het Eczeemvrij Plan is een levensstijl waarbij u eczeembevorderende stoffen bant. Door te focussen op stress management, natuurlijke antibiotica en eczeemveilige voeding, krijgt uw huid de kans om zich te herstellen.
 
Dankzij mijn advies begrijpt u hoe uw huid reageert. U krijgt helder uitgelegd wat goed is, en wat niet. Dat geeft gemoedsrust.
 
Begrijpen is natuurlijk nog wat anders dan ... doen. Hoe past u de aangepaste voedingsgewoonten succesvol toe? Dat lukt met zeventig gevarieerde recepten die voor het grijpen liggen. En met praktische tips waarmee u het leefstijladvies gemakkelijk toepast in uw dagelijks leven.
 
 
 

De eczeemVrij nieuwsbrief

 
 
 
Newsletter gif
 
 
 
Ontvang gratis tips om uw huid gezonder te maken!
 
 
U ontvangt:
 

  • Een gratis voorbeeld dagmenu: ervaar een eczeemveilige dag aan tafel.
  • Geregeld maar maximaal 2 x per week, een email met daarin de laatste wetenschappelijke inzichten in eczeem
  • De uitkomsten van deze onderzoeken voor u vertaalt naar tips en hints om uw eczeemklachten terug te brengen.
 
Dus schrijf u hieronder in - het is gratis!
 

 

 

 

En geen zorgen - uw gegevens blijven tussen ons. En als u genoeg van me heeft kunt u zich op elk moment weer uitschrijven. :-)

 

Privacy Beleid
 
Prana Gezondheidsspecialisten bieden advies en ondersteuning op vlak van de oorzaak van eczeem en het aanleren, volhouden en inpassen van een eczeemveilige leefstijl. Prana Gezondheidsspecialisten doen dit aan de hand van uitgaven als boeken, e-books, menuplanners, receptkaarten, nieuwsbrieven, webcamsessies en persoonlijke consultaties.
 

Eczeemvrij Eczeemvrij, gevestigd aan Kanaalweg 15, 3550 Heusden-Zolder, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze
privacyverklaring.

Contactgegevens:

http://www.eczeemvrij.be Kanaalweg 15, 3550 Heusden-Zolder +3211436635

Stijn Elsen is de Functionaris Gegevensbescherming van Eczeemvrij Hij/zij is te bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Persoonsgegevens die wij verwerken

Eczeemvrij verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de
persoonsgegevens die wij verwerken:
- Voor- en achternaam
- E-mailadres

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of
voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan verwijderen wij deze informatie.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

Eczeemvrij verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

  • Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder
  • U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
  • U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten

Geautomatiseerde besluitvorming

Eczeemvrij neemt [wel / niet] op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier
om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Eczeemvrij) tussen zit.
Eczeemvrij gebruikt de volgende computerprogramma's of -systemen: [aanvullen met naam van het systeem, waarom het gebruikt wordt, onderliggende logica, belang en
verwachte gevolgen voor betrokkene]

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

Eczeemvrij bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende
bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens: (Categorie) persoonsgegevens > Bewaartermijn > Reden Personalia > Bewaartermijn > Reden
Adres > Bewaartermijn > Reden Enzovoort > Bewaartermijn > Reden

Delen van persoonsgegevens met derden

Eczeemvrij verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

Eczeemvrij gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het
eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle
informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de
gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Eczeemvrij en heeft u het recht op
gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..">Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek. Eczeemvrij wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

Eczeemvrij neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en
ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze
klantenservice of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Disclaimer

 
1. Prana Gezondheidsspecialisten bieden enkel leefstijladvies en géén medicijnen of supplementen. Voer altijd eerst overleg met uw huisarts of specialist over de te volgen aanpak.
 
2. Prana Gezondheidsspecialisten leggen de nadruk op meer beweging, gezonde voeding in de juiste combinaties en eliminatie van stress. Er zijn bij ons geen bijeffecten van ons plan bekend anders dan enkele “gebruikelijke” symptomen die een gevolg kunnen zijn van detox en gewichtsverlies: een lichte duizeligheid, slapeloosheid, hoofdpijn en tijdelijke afname van energie. Heeft u twijfel bij het volgen van het plan om medische redenen of om één van de bovenstaande mogelijke uitwerkingen, raadpleeg dan ten alle tijde eerst uw huisarts of specialist.
 
3. De aangeboden informatie op onze websites heeft een informerend karakter. Prana Gezondheidsspecialisten zijn niet verantwoordelijk voor het zonder doktersadvies wijzigen, behouden, of aanpassen van de leefstijl. De inhoud van onze websites is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld, op basis van de wetenschappelijke onderzoeken die worden aangehaald.
 
4. De getuigenissen van klanten op onze websites zijn reacties van échte mensen.
 
 

Algemene Voorwaarden

 
Leveringsvoorwaarden
Algemene voorwaarden 
 
Artikel 1 – Identiteit van de ondernemer
 
Prana Gezondheidsspecialisten is een activiteit van:

Ria Aerts en Stijn Elsen [concepten en ontwerpen]


Vestigingsadres Prana:

Weg naar de Grauwe Steen 79 - 3550 Heusden-Zolder - België


Bezoekadres Prana:

Kanaalweg 15 - 3550 Heusden-Zolder - België


Telefoon nummer: +32(0)11436635

(altijd bereikbaar tussen 9-12h en 14-17h)


Email adres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

BTW-Identificatienummer: BE0440.909.639

Nummer RSZ: 175319060

Nummer Handelsregister: 10 0076113

 

Artikel 2 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder: 
 
1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt; 
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer; 
3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand; 
4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen; 
5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; 
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand; 
7. Dag: kalenderdag; 
8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid; 
9. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
 
Artikel 3 - Toepasselijkheid
 
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument. 2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
2. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
3. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
 
Artikel 4 - Het aanbod
 
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. 2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
 
Artikel 5 - De overeenkomst
 
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. 
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
 
Artikel 6 - Herroepingsrecht
 
1. Als je bij toepassing van mijn programma, onder mijn begeleiding, onvoldoende resultaat behaald na minimum 2 maanden toepassing, ben ik bereid om de aankoop terug te vergoeden. Mijn programma werkt voor de meeste mensen, bij toepassing. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
3. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
 
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping  
 
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
 
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
 
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument; b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn; c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; d. die snel kunnen bederven of verouderen; e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft; f. voor losse kranten en tijdschriften; g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. 3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten: a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode; b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken; c. betreffende weddenschappen en loterijen.
 
Artikel 9 - De prijs
 
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
 
Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
 
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
 
Artikel 11 - Levering en uitvoering
 
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het (email) adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen. 5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. 6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
 
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
 
Opzegging
 
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: o te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; o tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan; o altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
 
Artikel 13 - Betaling
 
1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
 
Artikel 14 - Klachtenregeling
 
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
 
Artikel 15 - Geschillen
 
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.
 
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
 
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 



Copyright @ Gezondheidsspecialisten.be
Website built by 1place4ads.nl